zaterdag 9 maart 2013

Eindelijk weer eens een berichtje....

Dag lieve meiden!!!

Pfffff das lang geleden he... ik schaam me er gewoon voor... het is al weer een half jaar geleden dat ik voor het laatst iets heb geschreven, maar helaas niet zonder een reden...

Sommige van jullie meiden weten het nieuws al, maar de meesten niet, ik heb het razend druk gehad, niet alleen met Jason, en de rest van de kinderen, maar vooral met mijn vader...

Helaas hebben wij een half jaar geleden te horen gekregen dat mijn vader blaas kanker heeft, de kanker is helemaal uit gezaaid tot op/in het bot, en helaas is hij niet meer te redden...

De artsen hebben hem wel een chemo kuur aan geboden, en die heeft hij (gelukkig) aan genomen, en daar ging hij dan, de ene week ging hij van Woensdag ochtend tot en met vrijdag middag, naar het ziekenhuis, de week daarna, alleen op Woensdag, en ook die week daarna op Woensdag, en dan een week vrij, en zo ging dat 6 maanden lang...

De eerste maand had hij nog niet zo veel last, maar vanaf de 2de maand ging hij zich ziek voelen, de hele dag misselijk en overgeven, ik ben vanaf die dag, elke dag heen en weer gereden, eerst Ryan naar school brengen, en dan met LeeAnn en Jason door rijden naar Lelystad, daar even zijn huisje doen, koken, wasjes doen, etc, en dan weer Ryan uit school halen, zelf boodschappen doen, mijn eigen huis aan kant maken, even met de kleintjes zijn, koken, af wassen (ja wij hebben geen vaatwasser, hadden er wel 1, maar die ging kapot, en eigenlijk zie ik het nut niet van een nieuwe... en daar bij komt... ik heb een hele goede vaatwasser, die wast, droogt, en... ruimt op, en als die er straks niet meer is, heb ik nog 3 andere.. hihihi)kleintjes onder de douche of in bad, verhaaltjes lezen en dan slapen, dan Jason naar bed brengen, en dan komt Henk thuis.. dan maak ik voor hem eten, dan gaat Demi naar bed, en dan is het 20.30 en dan.. dan ben ik kapot....

Zo ging mijn leven de laatste 5 maanden, gelukkig hebben de artsen hem 2 maanden vrij gegeven, zodat hij even op adem kan komen, en om te zien hoe snel de tumor nu groeit, en dat had hij echt wel nodig, want door de chemo heeft hij nu problemen met zijn nieren, dus moet hij ook nog elke keer gespoeld worden, en als ik zo naar mijn vader keek, zag ik steeds meer dat hij er zo geen zin in had..

We hebben er wel eens over gehad, toen zei hij mij, dat als dit zo door gaat, hij liever stopt met de chemo, zodat hij nog goed van alles kon genieten, zijn hondjes (hij heeft whippets, van die dunne ren hondjes) zijn hem alles, hij rent er al zo lang mee, hij heeft zelfs een hondje dat Nederlands kampioen is, elk vrij momentje is hij op de renbaan... en door die chemo heeft hij dat erg moeten missen...

En dan zijn klein kinderen, hij heeft net 2 klein zoons er bij gekregen.. ik merk ook echt dan als hij bij ons is, dat hij nu ook echt de tijd voor de kinderen neemt, maar ook individueel met de kinderen en dat vind ik fijn om te zien... en daarom denk hij er aan om te stoppen met de chemo, hij wil liever nog de tijd die hij heeft goed benutten met alles wat hij wil, dan ziek thuis te zitten van de chemo, wat dan misschien straks door vloeit naar ziek zijn van de kanker... en dat kan ik ook wel goed begrijpen, we zien wel wat hij uit eindelijk beslist...

Nou ik laat het even hierbij... een heel verhaal...

Maar... ik heb ook leuke dingen te vertellen hoor... gelukkig heel veel leuke dingen...ondanks dat ik het erg druk heb met mijn vader, geniet ik natuurlijk van mijn kleinste mannetje, hij gaat zo hard... hij loopt langs de bank en de tafel, kruipen doet hij niet echt.. het is meer, euhm.. sja ik noem het kont schuiven.. zo komt hij van de ene kant naar de andere, heel af en toe doet hij wel een soort van kruip actie, maar daar blijft het bij... lopen wil hij, aan je hand, of aan de tafel, maakt niet uit, als hij maar recht staat op zijn voetjes...

Het is echt een heerlijk mannetje...en je ziet dat hij plezier heeft, hij lacht de hele dag, maar.. als er iets gebeurd wat hem niet zint.. oei, dan laat hij je dat zeker even horen...



Ook swap ik nog, ik vind het nog steeds heerlijk allemaal leuke pakketjes te maken, die paar uurtjes die ik dan voor mezelf heb gebruik ik ook, hoewel ik heb ook even een tijdje gehad dat er echt helemaal niets meer uit mijn handen kwam, en ik als een dood vogeltje op de bank zat... te staren naar de tv,iets wat ik eigenlijk nooit doe, tv kijken, ik ben veel liever bezig...

Ik ben nu ook bezig met de Dutch swappers dag van Swapbot, ik heb er veel zin in, even weer lekker er uit, even lekker mijn ding, misschien ga ik er dit keer heen zonder Jason, even lekker geen mama zijn, even weer alleen kimmie zijn.. das al zoooo lang geleden.. aah ja ik zie wel of ik hem meeneem of niet...

Ooohhja, jullie zullen het vast wel al voorbij hebben zien komen, ook ik doe mee met het dream make share project, zo leuk... ik heb mijn eerste pakje al op de bus gedaan, en mijn eerste pakje ook gekregen.. alleen door de drukte geen foto''s gemaakt...

Dus jullie horen het, ik ben nog lekker druk bezig met van alles, maar nu eerst mijn cadeautjes voor de Dutch Swappers dag klaar maken, want ik loop weer een beetje achter.. ik wilde vanavond weer aan de slag gaan, maar besloot eerst maar weer eens een berichtje op mijn zwaar verwaarloosde blog te schrijven...

Ik lees jullie blogs nog wel, alleen op mijn mobiel, en dan vind ik het lastig om te reageren, maar ik blijf wel zo lekker bij jullie op de hoogte, en nu zijn ook weer bij mij op de hoogte..

Nou lieve meiden, het is een heel bericht geworden... ik ga zo lekker mijn bedje in, morgen weer vroeg dag...

Dank jullie allemaal voor jullie lieve mailtjes en kaartjes, dat doet me erg goed!

Voor nu, hele fijne, avond/ nacht, en geniet van alles en iedereen die je lief heb, Het leven is echt veel te kort en voor je het weet kan het voorbij zijn!

Liefs,
Kimmie

10 opmerkingen:

  1. Jeetje Kimmie-wat een verhaal over je vader en wat een drukte voor je. Ik heb respect voor je-hoe je het allemaal regelt en doet-heel knap. Ik hoop dat je vader nog een mooie intense tijd gewenst is. En dan die jongste spruit: wat een ontzettend lekker koppie heeft ie-de ondeugd straalt eraf. Geweldig. En mooi om te lezen dat je vader hier zo van geniet. En fijn voor jou dat swappen nog steeds de afleiding is. Ondanks alles is het goed om iets voor jezelf te hebben. Lieve Kimmmie: ik wens je geluk en sterkte met alles. Een fijn weekend-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pfff mied wat een verhaal van je arme vader,ja het leven kan zo voorbij zijn inderdaad,maar ooit ook zo oneerlijk!Ik wens je heel veel sterkte met je vader en doe kalm aan,dat bloggen komt wel weer hoor,geniet nog zolang het kan van je vader en je vrije momenten voor jezelf;-)Al die bloggers lopen niet weg,ha,ha...


    groetjes en een fijn weekend voor jou en je gezinnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heeeeeej meis wat fijn om je te lezen zeg.....wat een tijden voor je vader maar evegnoed voor jullie, tis zo niet fair

    en wat een heerlijke foto's van je manneke die ogen whihihi heerlijk ♥

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I enjoy, result in I found just what I was taking a look for.
    You have ended my four day long hunt! God Bless you man.
    Have a nice day. Bye

    Also visit my homepage; acheter des vues youtube

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed weer iets van je te horen! Alleen jammer dat het dan met zulk triest nieuws is. Sterkte meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey lieve Kimmie,
    Ik dacht gisteren nog: ik moet Kimmie eens mailen, hoe zou het toch met haar zijn? Dus er verscheen een gropte glimlach op mijn gezicht bij het zien van je blogje, maar oh wat een vreselijk naar nieuws. Ik weet niet wat ik moet zeggen! Zo verschrikkelijk om van dichtbij mee te maken, daar weet ik helaas alles van. Ik hoop van harte dat jullie nog een hele tijd samen mogen hebben en dat je vader niet teveel pijn heeft! Ik wens je alle sterkte van de wereld toe!
    Goed om te horen dat je wel nog lekker onze blogjes leest en ook aan het swappen bent, even je gedachten op iets vrolijks, toch? En ohhh... wat is die kleine man om op te vreten! En zo groot al! Sterkte met alles en denk ook op tijd aan jezelf!
    Dikke knuffel, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lieve Kimmie, fijn wat van je te horen! En wat een geweldig kereltje!! Echt, een kanjer!!! Ik vind het superknap van je hoe je alles maar doet, maar dat weet je! Ik heb veel bewondering voor je!! Ik kijk er dan ook erg naar uit je op de DS-dag eindelijk eens 'in het echt' te zien ;-) Hele dikke knuffel en tot gauw!!! veel liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Kimmie wat fijn om weer eens wat van je te lezen en wat een mooi manneke heb je!!!Prachtige lach :-)
    Jeetje wat een verhaal hoop dan ook echt dat je wel je rust kan vinden en wens je heel veel sterkte de komende tijd met je vader!!!Geniet van de momenten zodra het kan.
    Heel veel plezier met de swap dag.
    Lieve groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje Kimmie wat een indrukwekkend en triest verhaal. Je leest tegenwoordig veel mensen die met die rotziekte te maken krijgen. Lief hoe jij je inzet voor je papa.
    Ik heb heel vaak aan jouw gedacht, jouw lieve kaartje gekregen. Wij hadden ook slecht nieuws maar anders.
    Kon een tijd niks meer opbrengen. Heb dus nog steeds kerstkaartjes klaar liggen, zegels ook. Niks mee gedaan. Erg he. Ik wens jou en jouw papa veel liefs en kracht en wijsheid toe. En nog heel veel mooie herinneringen samen. En jouw kleine mannetje is al een echt stoer ventje zeg. Wat groeit ie hard. Heerlijk als ze zo klein zijn ♥
    Dikke knuffel en veel liefs sjattie ♥♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hey lieve kimmie, leuk om weer up date foto van jason te zien, nou zeg, echt al een vent is het he, met hele ondeugende oogjes hahahaha...ik zie m al hollen rondom de tafel, genieten!
    Echt super petje af joh, hoe je het allemaal doet. Met je pa, huisje van je pa, huisje van jou...en de kids en dan ook nog hobby-en, unbelieveble, heel gaaf om te lezen weer iets op je blog. Mijn leven is stuk minder hectisch maar ook ik, kom amper op mijn blog, wel telkens t voornemen, maar toch schiet het er bij in. Heel veel liefs en dikke kus van mo en mars!
    groetjes aan iedereen en sterkte nog!

    BeantwoordenVerwijderen