vrijdag 30 december 2011

Uitslag Give Away Dutch Swappers Advent Kalender En.... Zwanger..?!?!?

Hallo allemaal, daar ben ik weer even, ik heb de uitslag van mijn Give Away van de dutch swappers Advent kalender, en ik heb even een up-date waarom het allemaal even zo stil bij mij is...

Ik zal eerst even vertellen wat er de laatste paar maanden hier met mij aan de hand is, dan doen we de uitslag op het einde... Houd de spanning er nog een beetje in...

Na heel wat weken ziek te zijn weet ik eindelijk wat er nou met mij aan de hand is... Ik weet het nu al enkele weken, Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds soms aan het idee moet wennen...

Ik was de hele tijd alleen maar misselijk, hoofdpijn, moe, ziek, zwak, beroerd en ga zo nog maar even door... natuurlijk denk je meteen... die is zwanger... Maar dat was het mooie, dat kon helemaal niet... We hebben nu in totaal 5 prachtige, gezonde kinderen, en daar wilde we het dus ook bij laten, en hebben we meteen actie ondernomen... De arts heeft er ook totaal niet aan gedacht dat het misschien wel zo zou zijn, dus hebben we buizen vol bloed laten afnemen en elke keer met niets als resultaat...

Ik zo eigenwijs als het maar kon, heb ik toch maar eens een test gehaald, en meteen was die positief, ik schrok me rot,Zwanger?!?!? hoedan... jaaa duhhhh hoor ik iedereen nou denken... maar meteen wist ik waarom ik me al die tijd zo ellendig voelde, de hele dag een zwaar misselijk gevoel, de hele dag overgeven, zelf midden in de nacht er van wakker worden, en dan alleen nog maar tijd hebben om je hoofd naar de klaar staande emmer te draaien, en dan hopen dat je goed had gemikt in het donker met je slaap dronken koppie, meestal was dat het geval, maar soms helaas ook niet.. maar lang leven laminaat...

Ik was/ben ook de hele tijd grieperig, en daarom dacht ik er ook niet meteen aan, maar nu, weten we het, we krijgen nog een kindje, en natuurlijk is dit kindje welkom, ik bedoel, als je toch komt, terwijl je eigenlijk niet had kunnen komen, dan is dit toch het lot, en ben je niet meer dan hartstikke welkom...

Er zit alleen helaas een hele nare "maar" aan mijn zwanger schap, ik ben nu 3x zwanger geweest en 3x heb ik op die prachtige roze wolk mogen zweven, maar nu... ik weet niet wat er met me aan de hand is, ik herken mezelf niet meer, de positieve, gezellige, leuke vrouw die ik was, is er even niet meer...

Ik schaam me eigenlijk om dit te zeggen, maar misschien herkent iemand dit, of misschien krijgt iemand dit later ook(wat ik echt niet hoop hoor!!!) maar ik zit totaal niet op een roze wolk, ik ben zo somber, neerslachtig, zo moe, zo misselijk, zo bah...

Ik baal van mezelf dat ik me zo voel, ik geniet niet meer van het leven, mijn wereld staat op z'n kop, en dat allemaal door mijn hormonen? ik weet niet waar het vandaan komt, maar ik kan het niet ontkennen.. het is er...

Daarom neem ik even afstand van alles, ik heb nog 1 swap lopen, met Deborah, gelukkig vind zij het niet erg om even op mij te wachten, maar het kost me allemaal zo veel moeite, op en neer van de trap en dan ben ik al kapot... tijd om even tussen de middag te rusten heb ik niet echt, want ik heb nog 2 kleintje hier vrolijk rond lopen, en in de avond ben ik zooooo moe, maar dan lig ik weer te draaien in mijn bed... pfffff.... ja sorry meiden, helaas is niet elke zwangerschap het zelfde, en helaas zitten deze buien er ook tussen, tenminste ik hoop maar dat het een bui is...

Ik had er al op google naar gekeken, ze zeggen dat het misschien een pre natale depressie is... nou lekker dan, ik had nooit verwacht dat ik een eventuele depressie zou kunnen krijgen, niet de vrouw die ik een paar maanden geleden nog kende...

Ik kan niets anders doen dan me er maar aan over geven, en hopen dat het allemaal snel weer voorbij vliegt... liever vandaag nog dan morgen, maar dat zit er even denk ik niet in...

We zijn nu 13 weken zwanger, en ik heb vorige week mijn 12 weken echo gehad, daarop was niets raars te zien, ook heb ik meteen de 12 weken test gedaan, en die uitslag hebben we ook net binnen gekregen, en zo ver de testen laten zien, mogen we begin Juli een gezond kindje verwelkomen... en natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van alles...

Ik lees nog steeds elke dag jullie blogs, alleen lukt het me niet altijd om te reageren, omdat ik zo veel hoofdpijn heb, krijg ik het al als ik te lang naar mijn scherm kijk, zoals nu ook...

Ik twijfelde best wel of ik nou wel zo open hartig zou zijn, en had ik besloten om gewoon maar eerst alles op te schrijven en dan kijken hoe het zou voelen, maar ik moet eerlijk bekennen dat het me ook wel een beetje goed doet, om er zo over te schrijven... Ik vertel alleen hoe ik me voel, en helaas is dat op dit moment geen rozen geur en maneschijn...ik hoop alleen niet dat jullie het raar van mij vinden dat ik dit zo maar tegen jullie zeg...

Nou das weer genoeg voor nu... nu over naar iets veeeeel leukers.... dan mijn depri gezeur..lol...

De uitslag van mijn give away van de Dutch Swappers Advent kalender!!!

Ik heb 3 lijstjes gemaakt, ik heb iedereen die geen voorkeur had opgeschreven, bij alle 3 de pennen neer gezet, allemaal een nummertje voor jullie naam en toen via Random Org. een getal laten kiezen...

Zijn jullie er klaar voor..... Hier komen de namen...

De olifanten pen is voor..... Sofie van Fie bakt en haakt:-)

Het beertje is voor..... Merve van Haakmuts

En Roodkapje is voor..... Jacqueline van Loves to create by Jacqueline

En dan heb ik nog een extra prijs, want er waren zoooo veel leuke reacties, vooral voor Roodkapje, dat ik heb besloten om nog een Roodkapje te maken en die ook te verloten... ik heb al jullie namen weer een nummer gegeven en Random Org. weer laten beslissen...

En de extra Roodkapjes pen gaat naar.... Lisette van de Nederlandse Swappers

Dus lieve meiden, geef me maar even een mailtje met jullie gegevens op: MissSerpentia@hotmail.com, dan zal ik zsm de pennen naar jullie op sturen!

Nou lieve allemaal, dit was het weer even voor nu, ik ga even rustig op de bank zitten, mijn koppie laten bij komen, en dan hoop ik dat ik vanacht weer een keertje kan doorslapen...

Ik wil iedereen hierbij ook meteen alvast een onwijs,goed,gezellig,knallend,en liefdevol 2012 wensen... met alle jullie geliefdes, ik hoop dat jullie allemaal een mooi nieuwjaar tegemoed gaan, met heeel veel liefde en creativiteit, en dat al jullie mooie dromen mogen uitkomen!!!

Fijne avond en tot later!!!

Heel veel liefs,
Kimmie

21 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd!!!
    Wat kan het leven soms toch raar lopen. Hopelijk ben je snel weer jezelf en kun je toch nog genieten van dit wonder.
    Dikke X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach wat jammer dat je je zo slecht voelt! Een zwangerschap is al zo'n aanslag op je lijf (ja, ook super mooi en iets om zo dankbaar voor te zijn, dat is ook echt zo). Het zou je zo helpen om je beter te voelen. Nee, heb geen tips voor je, sorry. Wil alleen zeggen dat ik het heel goed van je vindt dat je je verhaal hier zo doet! En echt, ik hoop het, en gun het je ook dat je je beter gaat voelen.
    lieve groetjes
    Janny (Jannydus van de DS)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jeetje wat een heftig verhaal zeg. Ik kan me voorstellen dat je wereld echt wel even op z'n kop staat!!! Als je niet meer had gerekend en gepland op nog een kindje, dan hakt dat er wel in lijkt me zo. Je zal wel tijd nodig hebben om dat even een plekje te kunnen geven (maar ondertussen draait je leventje met al die kids die je al hebt gewoon door!!! WHAAAAAA) Ik vind het heel goed van je dat je dit zo schrijft. Je hoeft je toch ook nergens voor te schamen!!! het is echt niet altijd maar rozengeur en maneschijn.....
    Ik wens je veel sterkte en hopelijk voel je je snel wat beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil bij deze je van harte feliciteren en jeetje wat een verhaal en ik geloof ook dat je wereld nu een beetje op zijn kop staat en ik hoop dat je met de tijd er een beetje in mee kan gaan groeien en er toch nog van kan gaan genieten.
    Neem lekker je tijd ik blijf gewoon wachten tot je weer met je super leuke en fantastiche creaties op je blog komt.
    En sorry heb ook geen tips voor je.
    Ik wil je dan ook bijdeze heel veel hoop en liefde toewensen.
    Ik ben wel blij dat ik een roodkapjes pen heb gewonnen SUPER dank je wel en hopelijk tot snel!!
    Dikke kus Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik stuurde je aan mail.... Laat alles wat bezinken! Neem wat tijd voor je zelf!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Kimmie,

    een zwangerschap is inderdaad niet altijd alleen maar rozengeur en manenschijn! Lang leve die hormonen ( not ). Mijn zwangerschap verliep ook niet op de manier zoals het zou moeten gaan. Ik vond het echt niet leuk..Die 9 maanden waren echt niet leuk maar sinds de geboorte zweef ik op een roze ( blauwe in dit geval ) wolk en ben ik de gelukkigste van de hele wereld..Wat zijn die 9 maanden op een heel mensenleven toch? Sla jezelf er doorheen, veel rust nemen en goed voor jezelf en je mini zorgen. De pret komt echt wel!! xx p.s. gelukkig nieuwjaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey meis, wat vervelend dat je je zo voelt, maar ook daar kom je weer overheen, een zwangerschap verandert je hele lichaam en gedachten gang zoals de rest ook al zei, en ik vond het ook echt niet altijd rozegeur en maneschijn. Je word vanzelf weer weer de oude Kimmie ;) Alvast veel geluk en gezondheid voor 2012, komt helemaal goed!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heej
    Jeetje echt jammer dat je je zo moet voelen. Vind het knap dat je het hebt gedeeld. En ik snap heel goed dat je even wat tijd nodig hebt voor jezelf. Ik hoop wel dat je je gauw weer goed voelt en dat je man en je kinderen je hierin kunnen steunen en er voor je zijn. Als je hulp nodig hebt dan moet je me maar mailen en wil best is een keertje komen oppassen als jullie wat tijd voor jezelf willen!!

    Liefs Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh lieve Kimmie wat rot voor je! Ik kan me voorstellen dat je je depri voelt als je constant misselijk en moe bent! Ik hoop zo voor jou dat dit iets van de eerste 3 maanden is en dat er nu dus verbetering in komt! Hopelijk heb je wat hulp in je omgeving en kun je wel lekker rusten als je daar behoefte aan hebt. Ik ben de laatste maand van de zwnagerschap ook best down geweest. Ik belandde met 31 weken in het ziekenhuis en vanaf die tijd was mijn roze wolk weg. Ik wist soms echt niet hoe ik de dag moest doorkomen, raakte ik compleet van in paniek! Het zullen vast de hormonen ook wel zijn. Hopelijk vind je voldoende ontspanning en leuke dingen en gaat het gauw de goede kant op. dag lieve meid, 2012 wordt vast een heel goed jaar! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, lieverd!!! Aan de ene kant fijn dat je nu weet waarom je zo beroerd bent, maar kan me ook voorstellen dat het schrikken is! Leg inderdaad alles maar eens aan de kant en ga maar eens goed 'bijkomen', alles 'verwerken', hopelijk knap je nu, na 13 weken een beetje op.. mijn drie zwangerschappen waren allemaal totaal anders! En lekker blijven schrijven! Als je dat helpt, lekker doen!! Dus toch ook gefeliciteerd! De meiden zullen het vast geweldig vinden (Lisa van 13 hier roept nog regelmatig, 'ik wil ook een jonger zusje of broertje'). Heel veel sterkte, beterschap, liefde, dikke knuffel, een schouder om lekker op uit te huilen als je wilt ;) ! dikke kus, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Kimmie-wat een mooi nieuws-en wat onzettend shit dat je er zo beroerd van bent. En wat een lef heb JIJ om er eerlijk over te zijn. Daar heb ik bewondering voor want aan rose nepverhalen heb je nix . Ik ben benieuwd hoe alle kids er op reageren en ermee om zullen gaan. Ik hoop dat deze beroerde tijd snel over is en je ook kan echt kan genieten. Een mooie oudejaarsavond toegewenst en een sprankelend 2012. Lieve groet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi hoi
    hoe is het nu?
    mail me ff, oja de beste wensen voor 2012!
    groetjes deborah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gelukkig nieuw jaar nog en gefeliciteerd! Ik hoop echt dat je je in de loop der tijd wat beter voelt. En ik wilde je nog wat vertellen, door mijn superleuke ervaringen met fimo mede met jou op het forum en door je blog heb ik besloten en webshopje te beginnen, ik moet alleen nog eens diep gaan nadenken over hoe het gaat heten :).

    Heel veel succes met je zwangerschap, maar ik denk dat het wel goed komt met al die lieve mensen om je heen.

    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik loop achter met bloggen en had dit helemaal gemist. Wat een mazzel heb ik. Ik kan alleen nergens je email adres vinden maar als ik vanavond thuis kom zoek ik je op in het nederlandse swappers bestand en mail je.
    gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat jammer dat je er zo gerei van wordt.
    Gaat zo'n depressie over ergens tijdens de zwangerschap? Of na de bevalling?
    Veel sterkte meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Kimmie,

    Heel erg bedankt voor het prachtige pakket wat je hebt toegestuurd! Heel erg mooi gemaakt die armband!!en de haaknaald echt supermooi. Mijn dochter wil de armband niet meer afdoen. 'kan hij s'nachts omblijven mama?' Heel mooi, en ontzettend lief dat je aan mijn kinderen hebt gedacht! Ik lees net het stukje hierboven, en ik hoop dat de gevoelens die je beschrijft niet de hele zwangerschap blijven, en dat je van het nieuwe wonder kan genieten. de misselijkheid en de moeheid herken ik wel, en jij hebt ook al een heel clubje om voor de te zorgen, niet raar dat het dan even allemaal te veel is. Je hebt mijn dag in ieder geval helemaal goed gemaakt,namens ons alledrie dankjewel! En een knuffel vanaf hier!

    groetjes Willemijn

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Kimmie,de pen is binnen! Wat is die mooi! Veel mooier nog dan op de foto, ik ben onder de indruk van al die lieve kleine details.
    Ik ben er superblij mee! Hartstikke bedankt!
    Liefs Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi meid,
    Bedankt voor je mail.Wist niet eens dat je een blog candy deed?
    Maar toch van harte met je zwangerschap.Ik heb heel erg moeten wennen toen ik onze eerste dochter kreeg.Ja mijn eerste zwangerschap!Voor mij hoefde het ook allemaal niet.Dacht nu ben ik al mijn vrijheid kwijt.Maar toen ik haar begon te voelen in mijn buik,toen was er de liefde,om ervoor dit klein mensje te zijn. Maar voor jouw is het helemaal even anders.Jullie hebber al 5 ach en waar 5 kunnen eten,kunnen er ook 6 eten,toch.Maar ik snap je buikgevoel echt helemaal.Laat je eerst maar even weer wat verder heen zijn.Dat je haar/hem weer gaat voelen en dat je er ook niet meer zo ziek van bent.Meid ik denk en leef met je mee.En met mij gaat het nu de goede kant op,nou ja de goede,ja!Ik wordt dan wel a.s dinsdag geopereerd.Ja aan mijn neus,daar ben ik dus zo verkouden en benauwd de hele tijd van.Dus ga het deze week ook even kalm aan doen.

    Dikke knuff lfs Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Even kijken of ik via chrome wel kan reageren bij jou. Heb de laatste tijd steeds problemen ermee in blogland.
    Hopelijk voel je je inmiddels weer wat beter, en ik zag je lieve berichtje bij mij. Dank daarvoor...
    Het gaat zijn gangetje bij ons. We hebben behang gehaald voor de kamer van onze oudste zoon. Dus mouwen opstropen en aan de slag haha...
    Heel veel liefs van mij en hopelijk gaat t goed met jouw gezinnetje...
    Kusssssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Kimmie,
    Dank voor je leuke berichtje op mijn blog. Je hebt vast gezien dat ik al bijna een jaar "inactief" aan het bloggen ben. Ik zag ook nu pas je reactie....
    Ik ga proberen er weer wat nieuw leven in te blazen.
    Misschien zie ik je weer bij de workshop in maart?

    groetjes,
    inge

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kimmie-dank voor je leuke reactie's op mijn blog. Had al stiekem bij je gegluurd om te kijken hoe het met de zwangerschap is-hopelijk voel je je al wat beter. Mooie dag toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen